mandag 1. juni 2015

Pesto z pokrzywy

Pokrzywa ma bardzo szerokie zastosowanie. Mozna ja suszyć, gotować, jesc surowa... Jak kto woli. Najlepiej zbierać ja od kwietnia do czerwca i tylko wtedy, kiedy jeszcze nie kwitnie. Kiedy zaczyna kwitnąć oddaje cała swoją "moc" kwiatom. Dobrze jest jest wybrać czysty teren przy zbieraniu zioł. Tym razem chciałabym zaproponować pesto z pokrzywy;) Proste, zdrowe i pyszne!
Składniki:
Kilka garści liści z mlodych pokrzyw
Pol główki czosnku
Dobrej jakości oliwa z oliwek (ja użyłam oliwy z oliwek z dodatkiem chilli)
Garść pestek słonecznika
Garść orzechów włoskich
Garść natki pietruszki
Sol himalajska do smaku

Wrzucamy wszysystkie składniki do blendera. Mozna dodać nieco wody aby składniki łatwiej sie mieszały. Dolewamy oliwę. Ja robię to na oko do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Gotowe pesto przekładamy do słoika i uzupełniamy oliwa aby nie było dostępu powietrza. Przechowujemy w lodowce.
Teraz musze tylko szybko ugotować makaron bo pesto jest pyszne!!!












Smacznego! Velbekomme!
 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar